Regels van de online winkel beautyplanetshop.nl
§1
Voorwaarden
Beautyplanetshop.nl online winkel, beschikbaar op www.beautyplanetshop.nl, wordt gerund door Beauty Planet met vestiging aan Beauty Planet Nederland B.V.
Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk, KVK 89193032.
Het Reglement bepaalt en regelt de algemene voorwaarden voor het sluiten en uitvoeren van verkoopcontracten via de online winkel www.beautyplanetshop.nl, evenals de leverings-, betalings-,rechten en plichten van de klant en de verkoper, de voorwaarden voor herroeping van het contract, klachtenprocedure. Het bevat ook informatie over de mogelijkheid om gebruik te maken van buitengerechtelijke geschillenbeslechting en regelgeving met betrekking tot de diensten die de
verkoper langs elektronische weg levert.
§2
Definities
- Persoonlijke gegevensbeheerder – Verkoper.
- Vervullingstijd van de bestelling – de tijd vanaf de orderbevestiging tot de levering van de bestelde
goederen. - Leveringstijd – de tijd tussen het overhandigen van de bestelling aan de vervoerder en de levering
aan de klant. - Werkdag – een dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
- Contactformulier – een elektronische dienst, een interactief formulier beschikbaar in de online
winkel waarmee klanten contact kunnen opnemen met de verkoper. - Registratieformulier – een elektronische dienst, een interactief formulier dat beschikbaar is in de
online winkel waarmee u een klantaccount kunt aanmaken. - Bestelformulier – een elektronische dienst, een interactief formulier dat beschikbaar is in de winkel
waarmee u een bestelling kunt plaatsen, in het bijzonder door goederen aan het winkelmandje toe te
voegen en de voorwaarden van het verkoopcontract vast te leggen, inclusief de wijze van levering en
betaling. - Wachtwoord – een reeks tekens die de klant tijdens de registratie heeft gekozen.
- Klant:
a) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in gevallen waarin algemeen
toepasselijke regelgeving voorziet ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid,
b) rechtspersoon,
c) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die de wet rechtsbevoegdheid
verleent, die een verkoopovereenkomst met de verkoper heeft gesloten of voornemens is te sluiten,
en waarvoor langs elektronische weg diensten kunnen worden verleend. - Consument – een natuurlijke persoon die een juridische transactie met de verkoper uitvoert die
niet rechtstreeks verband houdt met zijn zakelijke of professionele activiteit. - Klantaccount – een elektronische dienst, een individueel paneel voor de klant, waarin de door de
klant verstrekte gegevens en informatie over door hem in de winkel geplaatste bestellingen worden
verzameld. - Winkelwagen – een onderdeel van de software van de winkel, waarin de voor aankoop
geselecteerde goederen zichtbaar zijn, waarin het mogelijk is om de bestelgegevens te bepalen en te
wijzigen, in het bijzonder de hoeveelheid goederen. - Nieuwsbrief – een elektronische dienst die door de verkoper via e-mail wordt aangeboden,
waarmee klanten zich kunnen abonneren en automatisch cyclische, gratis informatie per e-mail
kunnen ontvangen, bijv. over nieuwe producten, promoties. - Ondernemer – een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie-eenheid die geen
rechtspersoon is en aan wie de wet rechtsbevoegdheid verleent, die voor eigen rekening een bedrijf
of beroepsactiviteit uitoefent. - Regelgeving – dit winkelreglement.
- Verkoper – Beauty Planet met vestiging aan Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk.
- Online winkel – website beschikbaar onder het domein beautyplanetshop.nl via welke de verkoper
online verkopen uitvoert. - Goederen / Product – roerende goederen die beschikbaar zijn in de online winkel en die het
onderwerp zijn van de verkoopovereenkomst die is gesloten tussen de klant en de verkoper. - Verkoopcontract – betekent een contract voor de verkoop van goederen dat op afstand is
gesloten of gesloten tussen de klant en de verkoper via de online winkel. - Overeenkomst op afstand – overeenkomst gesloten zonder de gelijktijdige fysieke aanwezigheid
van de partijen. - Elektronische dienst – een dienst die elektronisch door de verkoper aan de klant wordt geleverd
via de online winkel. - Bestelling – De wilsverklaring van de klant, ingediend via het bestelformulier op de website van de
winkel, is rechtstreeks gericht op het sluiten van een contract voor de verkoop van goederen of
goederen met de verkoper.
§3
Contact met de winkel
Adres Verkoper: Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk
E-mailadres Verkoper: shop@beautyplanetshop.nl
Rekeningnummer Verkoper:
PLN: 28 1090 2806 0000 0001 5108 5329
EUR: 81 1090 2806 0000 0001 5108 5927
USD: 46 1090 2806 0000 0001 5108 5975
De klant kan met de verkoper communiceren via de adressen en telefoonnummers die in deze paragraaf staan.
De klant kan met de verkoper communiceren van maandag tot vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
§4
Technische vereisten
De minimale technische vereisten die nodig zijn om te werken met het IT-systeem van de
verkoper waarmee de klant de online winkel kan gebruiken, zijn:
a) een computer, laptop of ander multimedia-apparaat met internettoegang en een internetbrowser zoals Google Chrome 72.0.3626, Mozilla Firefox 65.0.2, Microsoft Edge 44.18323
b) een webbrowser die cookies ondersteunt,
c) toegang tot elektronische post.
§5
Algemene informatie
De verkoper is niet verantwoordelijk voor storingen in de werking van de webwinkel veroorzaakt door overmacht, onrechtmatig handelen van derden of onverenigbaarheid van de online winkel met de technische infrastructuur van de klant, binnen het wettelijk toegestane bereik.
Het bekijken van de winkelassortiment vereist geen account. Het plaatsen van bestellingen door de Klant voor Producten uit het assortiment van de Winkel is het mogelijk na het aanmaken van een Account met de bepalingen van § 6 van het Reglement of door het verstrekken van de nodige persoons- en adresgegevens die de uitvoering van de bestelling mogelijk maken zonder een Account aan te maken.
§6
Account aanmaken in de winkel
Om een nieuwe Account aan te maken het is nodig registratieformulier invullen. De volgende gegevens zijn vereist:
postcode
land
stad
achternaam
voornaam
telefoon
e-mailadres
verzendadres
Het aanmaken van een Account in de webwinkel is gratis.
Inloggen op het Account gebeurt door het invoeren van de gebruikersnaam en het wachtwoord die zijn opgegeven in het Registratieformulier. De Klant kan op elk moment, zonder opgave van reden en zonder dat hieraan kosten verbonden zijn, het Account verwijderen door een bericht te sturen aan de Verkoper, bijvoorbeeld via e-mail of schriftelijk naar de in artikel 3 vermelde adres.
§7
Regels voor het plaatsen van een bestelling
Inloggen in de winkel (optioneel);
selecteer het product waarop de bestelling betrekking heeft en klik vervolgens op de knop “Toevoegen aan winkelwagen”.;
Log in of gebruik de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen zonder registratie.
als de optie om een bestelling te plaatsen zonder registratie is geselecteerd – vul het bestelformulier in door de gegevens van de ontvanger van de bestelling in te voeren en het adres waarnaar het product moet worden afgeleverd, selecteer het type verzending (methode van levering van het Product), voer de factuurgegevens in, indien andres zijn dan de gegevens van de ontvanger van de Bestelling,
klik op de knop “Bestellen en betalen” en bevestig de bestelling door op de link te klikken die in de e-mail is verzonden,
kies een van de beschikbare betaalmethoden en betaal de bestelling binnen de aangegeven periode.
§8
Aangeboden leverings- en betalingsmethoden
Klant kan gebruik maken van de volgende bezorg- of afhaalmethoden voor bestelde producten:
levering per koeriersdienst
Afhalen op het adres: Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk
Klanten kunnen kiezen uit de volgende betaalmethoden:
Betaling bij afhalen,
Betaling per bankoverschrijving naar de rekening van de Verkoper,
Elektronische betalingen,
Betaling met creditcard.
§9
Uitvoering van het verkoopcontract
De overeenkomst van verkoop tussen de klant en de verkoper wordt gesloten na het plaatsen van de bestelling door de klant via het bestelformulier in de online winkel volgens artikel 7 van het reglement.
Na ontvangst van de bestelling bevestigt de verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en accepteert hij de bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de bestelling en zijn acceptatie voor uitvoering geschiedt door de verkoper die een geschikte e-mail stuurt naar het e-mailadres dat door de klant is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling, waarin ten minste de verklaring van de verkoper over de ontvangst van de bestelling en de acceptatie ervan voor uitvoering en de bevestiging van de sluiting van de koopovereenkomst wordt bevestigd. Vanaf het moment dat de klant de bovengenoemde e-mail ontvangt, wordt de koopovereenkomst gesloten tussen de klant en de verkoper.
Als de klant kiest:
Betalingen per bankoverschrijving, elektronische betalingen of betalingen met een betaalkaart – de Klant is verplicht om binnen 10 kalenderdagen na de afsluiting van de Verkoopovereenkomst te betalen, anders zal de bestelling geannuleerd worden.
betaling bij levering – De klant is verplicht om betaling te doen bij aflevering van de zending.
Contante betaling – bij afhalen van de zending, de klant is verplicht om binnen 10 dagen na ontvangst van de informatie over de gereedheid van de zending te betalen.
Als de klant een andere leveringsmethode heeft gekozen dan afhalen zal het product door de Verkoper worden verzonden binnen de in de beschrijving aangegeven termijn (onder voorbehoud van paragraaf 5), op de manier die door de Klant is gekozen bij het plaatsen van de Bestelling.
De levertijd van de bestelling is zeven werkdagen na de betaling. Meer informatie over de levertijd van de bestelling is te vinden in de productbeschrijving.
“A” bij bestellingen van producten met verschillende levertijden, is de levertijd de langste vermelde levertijd.
“B” bij bestellingen van producten met verschillende levertijden, heeft de klant de mogelijkheid om te vragen om de producten in delen te leveren of om all producten te leveren nadat de bestelling is voltooid.
Het begin van de levertijd van het Product aan de Klant wordt als volgt berekend:
In het geval van keuze door de Klant voor betaling per bankoverschrijving, elektronisch betalen of betaalpas – vanaf de datum van acceptatie van de bankrekening van de Verkoper. In het geval van keuze door de Klant voor persoonlijke afhaling van het Product, zal het Product klaar zijn voor afhaling door de Klant binnen de termijn vermeld in de beschrijving van het Product. De Klant wordt bovendien geïnformeerd wanneer het product wordt voor de afhalen klaar zijn. De klant krijgt van de Verkoper een bericht via e-mail dat is opgegeven bij het plaatsen van de Bestelling.
Retourneren en retourzendingen en opzegging van het contract
Een klant die een consument is en een op afstand of buiten verkoopruimten gesloten overeenkomst heeft gesloten, kan opzegging binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen herroepen. Voormeld herroepingsrecht geldt vanaf het moment dat de Klant of een door hem aangewezen
persoon anders dan de Vervoerder de bestelde goederen in bezit neemt. De consument kan de overeenkomst herroepen door bij de verkoper een verklaring van
herroeping van de overeenkomst in te dienen. Om de termijn voor herroeping van het contract te halen, volstaat het dat de Consument binnen 14 kalenderdagen een schriftelijke verklaring of per email stuurt naar het adres vermeld in § 3 van het Reglement.
Stuur het geretourneerde artikel onmiddellijk naar ons terug op het volgende adres: Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk, maar niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop u het contract hebt herroepen.
Uw betalingen, inclusief de kosten van de levering van de goederen volgens de voorwaarden in de algemene voorwaarden, worden onmiddellijk teruggestort, maar niet later dan 14 dagen na ontvangst van uw verklaring van herroeping van de overeenkomst.
We kunnen de terugbetaling van u inhouden totdat we het product terug hebben ontvangen of u een bewijs van retourzending indient, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
De consument heeft geen herroepingsrecht met betrekking tot overeenkomst wanneer:
1) voor het verlenen van diensten, als de ondernemer de dienst volledig heeft uitgevoerd met uitdrukkelijke instemming van de consument, die voor het begin van de dienst is geïnformeerd dat hij, nadat hij aan de dienst heeft voldaan, het recht op herroeping verliest;
2) waarvan de prijs of vergoeding gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór de bedenktijd van de overeenkomst;
3) waarbij het onderwerp van de service een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de consument of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen;
4) waarbij het onderwerp van de service een artikel is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft;
5) waarbij het onderwerp van de service een artikel is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die na opening van de verpakking niet kan worden geretourneerd om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, als de verpakking is geopend na levering;
6) waarbij het onderwerp van de service zaken zijn die na levering door hun aard onlosmakelijk verbonden zijn met andere zaken;
7) als het onderwerp van de dienst alcoholische dranken zijn, waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de verkoopovereenkomst, en waarvan de levering pas mag plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
8) waarin de consument uitdrukkelijk eiste dat de ondernemer bij hem kwam voor dringende reparatie of onderhoud; als de ondernemer aanvullende diensten levert anders dan waar de consument om vraagt, of andere zaken levert dan reserveonderdelen die nodig zijn voor reparatie of onderhoud, heeft de consument het recht om de overeenkomst te herroepen met betrekking tot aanvullende diensten of artikelen;
9) waarbij het onderwerp van de dienst geluids- of beeldopnamen of computersoftware zijn die in een verzegelde verpakking wordt geleverd, indien de verpakking na levering is geopend;
10) voor de bezorging van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementscontracten;
11) gesloten via een openbare veiling;
12) voor het verstrekken van accommodatiediensten, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de dag of periode van de dienstverlening is vermeld;
13) voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is opgeslagen, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument vóór de deadline voor herroeping en nadat de ondernemer op de hoogte is gesteld van het verlies van het recht om de overeenkomst te herroepen.
Klachten
In het geval dat de bij ons gekochte goederen defect zijn, heb je het recht om ze te reclameren op basis van de garantie. Het beste is om een klacht in te dienen via e-mail naar shop@beautyplanetshop.nl of per post naar Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk.
De verkoper is verplicht om de klant goederen te leveren in overeenstemming met de bestelling,
die vrij is van gebreken.
- De verkoper is aansprakelijk indien de verkochte goederen een fysiek of juridisch gebrek vertonen.
- De klant heeft het recht om in welke vorm dan ook een klacht in te dienen, bijvoorbeeld schriftelijk op het adres van de zetel van de verkoper of per e-mail op het volgende e-mailadres: shop@beautyplanetshop.nl
- De klant die de rechten onder de garantie uitoefent, is verplicht de gebrekkige goederen af te leveren op het adres van de verkoper zoals vermeld in § 4. Indien, bijvoorbeeld vanwege het soort goederen, de levering door de klant buitengewoon moeilijk zou zijn, is de klant verplicht de goederen ter beschikking te stellen van de verkoper. op de plaats waar de goederen zich bevinden.
- Indien deze rechten worden uitgeoefend door de klant die consument is, komen de bezorgkosten voor rekening van de verkoper.
- In het geval van een opdrachtgever die ondernemer is, sluiten partijen aansprakelijkheid uit de garantie uit.
- Om een klacht in te dienen, wordt aanbevolen dat de klant de volgende informatie verstrekt, maar het niet verstrekken van de aangegeven gegevens heeft geen invloed op het klachtenproces en kan alleen nuttig zijn voor de verkoper bij de behandeling van de klacht:
a) gegevens van de persoon die de klacht indient voor contactdoeleinden en de gegevens van de verkoper,
b) de aankoopdatum van de geadverteerde goederen en de datum van kennisgeving,
c) het onderwerp van de klacht,
d) Verzoek van de consument. - De verkoper stelt op de website van de webwinkel een model klachtenformulier ter beschikking dat door de klant kan worden gebruikt. Het niet gebruiken van het formulier heeft geen invloed op de klacht en de doeltreffendheid van de overweging.
- Indien de verkoper niet binnen 14 kalenderdagen op de klacht reageert, wordt de klacht als gerechtvaardigd beschouwd. Na de aangegeven termijn mag de verkoper niet weigeren aan het
Uw klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst door ons in behandeling genomen.
Meer informatie over garantie vind je in onze Verkoopvoorwaarden.
De geretourneerde goederen moeten worden verzonden naar het adres: Steenplaetsstraat 6, 2288 AA Rijswijk.